Saya Sayang Malaysia

Pengikut

Selasa, 8 November 2011

Nekad selamatkan diri, bayi..!!!

Kongsi Di Pesbuk
selamatkan bayi
PINANG TUNGGAL - Tindakan seorang ibu muda yang dalam pantang bersalin menyelamatkan diri dan bayinya berusia lapan hari selepas melihat bumbung rumah bergoyang sebelum diterbangkan angin berjaya menyelamatkan mereka.

Sebaik berjaya keluar dari rumah milik bapanya di Kampung Permatang Saga itu, kayu bumbung mula patah dan menghempap bahagian bilik dapur dalam kejadian ribut di sini, petang semalam.

Norsyafira Saidin, 22, berasakan ada kekuatan dalam diri untuk dia menyelamatkan anak sulung, Nur Izzati.

Menurutnya, semasa kejadian ribut itu dia ditemani kakak dan abang iparnya, Mohd Nasir Che Ani yang ketika itu tidur diruang tamu bersama dua anak mereka.

Manakala suaminya, Azhar Abdul Hamid, ibu dan ayahnya belum pulang dari tempat kerja masing-masing.

Jelas Nursyafira lagi, selepas bersalin Sabtu lalu dia kurang sihat, kerana masih mengalami kesakitan dan lebih banyak tidur dari bergerak, malah urusan membersihkan bayinya itu dilakukan kakaknya, Norsafida Saidin, 28 .

“Sekitar jam 4 petang ketika sedang menyusunya, Nur Izzati tiba-tiba menangis selama 20 minit membuatkan saya terkejut dan dalam masa sama sebaik memandang ke atas, saya melihat bumbung rumah bergoyang ditiup angin,” katanya.

Menurutnya, bimbang keselamatan diri, dia bangun dan mengendong bayinya itu keluar rumah dan ternyata tindakannya itu bertepatan, kerana beberapa saat kemudian bumbung rumah diterbangkan angin sebelum kayu kerangkanya patah dan menghempap bahagian dapur.

“Dalam keadaan hujan lebat saya memberanikan diri keluar menyelamatkan diri dan anak,” katanya yang kemudian dibawa mendapatkan perlindungan di rumah jiran selepas rumahnya dimasuki hujan.

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright@Segala Catatan Yang Ditulis Dalam Blog Ini Adalah Hakmilik http://phantom1-jomlayan.blogspot.com