Saya Sayang Malaysia

Pengikut

Selasa, 8 November 2011

Remaja derita penyakit psoriasis...!!!

Kongsi Di Pesbuk
MOHD. TAUFIQ menderita kegatalan kulit di rumahnya di Taman Seri Jaya, Jerantut semalam.


JERANTUT - Kehidupan ceria seorang pelajar tingkatan tiga kini bertukar sengsara apabila dia secara tiba-tiba diserang penyakit kulit misteri dinamakan psoriasis.

Akibatnya, Mohd. Taufiq Asifaq Ibrahim, 15, mengalami simptom kulit mengelupas, kemerahan dan gatal, sekali gus menjejaskan rupa kulit anggota badannya.

Berikutan itu, dia hanya mampu duduk di rumah disebabkan rupa kulit anggota badannya semakin berubah dan berasa sakit apabila berpeluh dan memakai baju.

Ketika ditemui di rumahnya di Taman Seri Jaya di sini, penyakit kulit remaja berkenaan telah merebak ke seluruh badan, muka, tangan dan kaki.

Bapanya, Ibrahim Hassan, 45, berkata, penyakit misteri anak sulungnya itu mula dikesan sejak bulan April tahun ini dan menjadi semakin teruk selepas anaknya itu selesai mengambil Penilaian Menengah Rendah (PMR).

"Ketika dia bangun tidur, saya mendapati seluruh tubuhnya mengelupas lalu saya membawanya ke Hospital Sultan Ahmad Shah (Hoshas) yang kemudiannya mengesahkan anak saya terkena penyakit psoriasis,'' katanya kepada pemberita di Taman Seri Jaya di sini semalam.

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright@Segala Catatan Yang Ditulis Dalam Blog Ini Adalah Hakmilik http://phantom1-jomlayan.blogspot.com