Saya Sayang Malaysia

Pengikut

Selasa, 30 April 2013

Kelibat Makhluk Misteri Di Taman Negara Sabah!!

Kongsi Di Pesbuk


Baca description gambar daripada sumber..

"Nah ni nah PIC anak buah penyumbang gambar (si Pjut) tersnap masa di National Park, kamu rasa apa ni?''

Ni plak pengalaman seorang pengomen gambar ini..



"Bukak² jek tengok gambo terus meremang bulu roma aku pepagi neh.. Teringat aku 7 tahun lepas. Masa tu baru turun gunung tahan. Dari kem melantai nak sampai ke kuala tahan. Hari dah nak senja, kumpulan aku dah terpecah dua. Yang geng depan pulun nak sampai awal, yang belakang geng heavyweight yang dah x larat sangat. aku dengan membe aku sorang lagi jadi sweeper dok belakang.

Bengang betul aku guider bole ikut geng depan dua². jadi aku decide dengan membe aku untuk aku runner tangkap kumpulan depan untuk hold diaorang supaya bole regroup bailk sebab dah senja dan beberapa minit jek lagi nak malam. Aku pon lari laa dalam hutan tu sorang² meninggalkan group belakang untuk kejar group depan. Tengah lari² dalam hutan senja² tu, aku nampak benda ni duduk belakang batu. Batu tu memang tepi denai aku nak lalu. Aku pikir beruang jek. tapi makin dekat dia x gerak². muka dia x macam beruang.

muka dia flat tapi penuh bulu. aku lari jek x berenti² sambil azan. kalau binatang dia akan bergerak kalau aku lari sambil azan menuju ke arah dia. ini x gerak². aku lari arah dia harap dia lari, sampai ke sudah dia x gerak. last² dah dekat sangat aku yang lari cilok sebelah pokok. aku cita dengan membe² aku pastu, diaornag semua kata beruang sambil gelak²(nak sedapkan ati memasing la kot).

pastu guider sorang tu tarik aku, slow² jek dia sound aku, itu bukan binatang bro.. dia x pernah jumpa, tapi senior² dia cita, dari melantai nak ke kuala tahan tu keras sket kalau jalan sorang². mesti jumpa apa² punya.. tapi gambo tt ni xtau la betul ke x. tapi bentuk tu memang sama bro.. wallahualam.. aku xde bukti, aku cerita jek pengalaman aku. nak kata aku scam pun xpe.."

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright@Segala Catatan Yang Ditulis Dalam Blog Ini Adalah Hakmilik http://phantom1-jomlayan.blogspot.com