Saya Sayang Malaysia

Pengikut

Rabu, 12 Oktober 2011

Dipenjara kerana bunuh jiran...!!!!

Kongsi Di Pesbuk 
KERATAN Kosmo! 29 April 2010.


KUALA LUMPUR – Seorang pemandu lori bakal menghuni tirai besi untuk tempoh enam tahun setengah selepas Mahkamah Tinggi di sini semalam mensabitkan tertuduh bersalah memukul jiran sehingga mati menggunakan kayu besbol hanya kerana berang selepas ditegur membuang sampah oleh mangsa tahun lalu.

Namun tertuduh, M. Seldas, 52, bernasib baik apabila anak lelaki tunggalnya, S. Edwinmaranda, 23, terselamat daripada hukuman selepas Hakim Datuk Mohamad Zabidin Md. Diah melepas dan membebaskan tertuduh kedua itu daripada tuduhan serupa.

Kedua-dua beranak itu sebelum ini berhadapan hukuman mati mandatori di bawah Seksyen 302 Kanun Keseksaan selepas didakwa membunuh Cheong Sin, 51, di hadapan rumah mangsa di 75-00-24, Blok 75, Pangsapuri Sri Sentul, Bandar Baru Sentul pada pukul 1 pagi, 28 April lalu.

Namun pada prosiding di akhir pendakwaan semalam, mahkamah melepas dan membebaskan Edwinmaranda manakala Seldas pula disabit bersalah membunuh mangsa tanpa niat dan diarah membela diri mengikut Seksyen 304 (b) kanun yang sama.

Berikutan itu, Seldas kemudian bersetuju mengaku bersalah bagi kesalahan di bawah seksyen tersebut yang memperuntukkan hukuman lebih ringan iaitu penjara 10 tahun, denda atau kedua-duanya jika sabit kesalahan.

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright@Segala Catatan Yang Ditulis Dalam Blog Ini Adalah Hakmilik http://phantom1-jomlayan.blogspot.com