Saya Sayang Malaysia

Pengikut

Khamis, 4 September 2014

Remaja Perempuan Kahwin Dengan Anjing Untuk Buang "Sial"

Kongsi Di Pesbuk Seorang remaja berkahwin dengan anjing semasa perkahwinan India mewah di hadapan sekurang-kurangnya 70 orang tetamu.

Mangli Munda, 18, dari bahagian terpencil di timur India, telah diberitahu oleh orang tua-tua kampung dengan berkahwin dengan anjing akan membuang sihir yang ada pada Mangli.

Seorang "guru" tempatan memberitahu ibu bapanya remaja yang mempunyai nasib malang dan yang berkahwin dengan seorang lelaki yang akan membawa kemusnahan kepada keluarga dan masyarakatnya.

Anjing bingung, Sheru, telah dibawa ke majlis perkahwinan di dalam kereta pemandu didorong dan dialu-alukan oleh berpesta.

Mangli Munda poses on her wedding day with a stray dog in Jharkhand, India.


Mangli, yang tidak pernah ke sekolah, berkata beliau tidak gembira berkahwin dengan anjing, tetapi menegaskan bahawa ia akan membantu mengubah nasib beliau.

Pengantin perempuan teragak-agak berkata: "Saya berkahwin dengan anjing kerana orang-orang tua kampung percaya bahawa jampi jahat saya akan disampaikan kepada anjing.

"Selepas itu dilakukan, lelaki yang saya akan berkahwin akan mempunyai kehidupan yang panjang."

Stray dog named Sheru pictured on the wedding day in Jharkhand, India.

Bapa Mangli ini Sri Amnmunda bersetuju dan telah terjumpa anjing sesat yang dinamakan sebagai Sheru untuk menjadi pasangan Mangli.

Beliau berkata: "orang-orang tua kampung memberitahu kita bahawa kita harus menganjurkan perkahwinan sebagai secepat mungkin Kami terpaksa memastikan bahawa musim jahat dimusnahkan..

"Dan berkahwin dengan anjing adalah satu-satunya cara untuk menghilangkan nasib buruk."

Sungguh menakjubkan, bukan ini kali pertama seorang gadis tempatan telah berkahwin anjing di kampung.

Mangli Munda poses on her wedding day with a stray dog in Jharkhand, India.

Sri menambah: "Banyak majlis perkahwinan seperti ini telah berlaku di kampung kami dan juga kampung-kampung jiran lain ini adalah adat yang kita teliti percaya.". 

Menurut adat kampung, perkahwinan itu tidak akan memberi kesan kepada kehidupan Mangli, dan dia akan bebas untuk berkahwin lagi kemudian tanpa menceraikan anjing itu. 

"Penduduk kampung saya mengatakan bahawa ramai kanak-kanak perempuan seperti saya telah mengikuti ritual ini dan mereka telah dapat menghapuskannya mantra jahat mereka dan hidup gembira sekarang," kata Mangli. 

"Saya juga akan bebas untuk berkahwin dengan lelaki impian saya selepas selepas musim jahat berakhir." 

Mangli Munda poses with her father Sri Amnmunda and stray dog on her wedding day in Jharkhand, India.

Pada majlis perkahwinan itu, orang-orang menari dengan gendang tradisional, manakala kira-kira 70 saudara-mara dan penduduk kampung menghadiri majlis perkahwinan. 

"Selain daripada fakta bahawa pengantin lelaki adalah anjing, kita diikuti semua kastam. Kami menghormati anjing itu seperti yang kita akan menghormati seorang lelaki biasa," kata ibu itu Mangli Nampaknya Devi. 

Mangli Munda poses on her wedding day with a stray dog in Jharkhand, India.

"Kami terpaksa membelanjakan wang ke atas perkahwinan ini dengan cara yang sama seperti yang kita lakukan di majlis perkahwinan biasa. Tetapi itu adalah satu-satunya cara kita boleh menghilangkan nasib buruk beliau dan memastikan kebajikan kampung." 

Villagers perform rituals during the wedding of Mangli Munda with a stray dog in Jharkhand, India.

Kini dengan majlis perkahwinan itu berakhir, Mangli mempunyai untuk menjaga anjing itu dan membangkitkan dia sebagai haiwan kesayangan untuk beberapa bulan akan datang. 

Mangli Munda poses with her father Sri Amnmunda and stray dog on her wedding day in Jharkhand, India.

Mangli menambah: "Saya akan berkahwin dengan seorang lelaki yang satu hari Ia adalah impian setiap gadis untuk berkahwin putera menawan Jadi saya juga sedang menunggu putera saya..." 

Mangli Munda poses on her wedding day with a stray dog in Jharkhand, India.

Pernahkah anda mendengar tentang seorang wanita yang berusia 62 tahun yang berkahwin dengan lelaki berusia sembilan tahun? 

Mangli Munda poses on her wedding day in Jharkhand, India.

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright@Segala Catatan Yang Ditulis Dalam Blog Ini Adalah Hakmilik http://phantom1-jomlayan.blogspot.com