Saya Sayang Malaysia

Pengikut

Selasa, 4 Disember 2012

"Bald Billboard" cara kreatif untuk iklan!!

Kongsi Di Pesbuk
Bulan lepas,usahawan Brandon Chicotsky, 27,  melancarkan satu perkhidmatan yang unik dipanggil Logo Botak, kepala botak beliau ditukarkan ke papan iklan untuk perniagaan dengan kadar bayaran $ 320 sehari, dan berjalan sekitar Austin, Texas untuk mendapatkan pendedahan sebanyak mungkin.



Bagaimana pepatah lama pergi, "apabila kehidupan memberikan anda lemon, membuat air limau"? Itulah apa yang Brandon Chicotsky pula selepas dia kehilangan sebahagian rambut di atas kepalanya pada usia yang sangat muda. "Kerana saya tidak dapat memilih untuk menjadi botak saya fikir saya akan membawa belakang botak dan cantik," kata Chicotsky, yang juga memutuskan untuk menggunakan kepalanya sebagai perniagaan yang sebenar. Bulan lepas, usahawan muda dilancarkan Logo Bald, dan sejak itu dia telah dibanjiri dengan pertanyaan daripada perniagaan yang berminat untuk mempunyai logo mereka sementara tatu pada atau satu kepala rakan sekerjanya, bayaran sebanyak $ 320 sehari. Brandon dan pasukannya telah menyempurnakan tatu untuk menahan mana-mana keadaan cuaca, dan akan menghabiskan enam jam sehari berjalan jalan-jalan di Austin meraih perhatian untuk pelanggan mereka. Logo Bald kini mempunyai tiga "angelicals botak" pada kakitangannya, tetapi ahli perniagaan yang bercita-cita tinggi merancang untuk mengambil lebih banyak ruang pengiklanan berjalan dan berkembang ke bandar-bandar lain.


Dalam usaha untuk mendapatkan perhatian seberapa banyak yang mungkin apabila perarakan di sekitar bandar dengan tatu logo mereka, angelicas Logo Bald telah merangka satu strategi yang melibatkan gadis-gadis yang menarik, krew kamera dan guaman spandeks penuh badan. Apabila mereka sedang bekerja, Brandon Chicotsky dan botak beliau bersama-pekerja diiringi oleh dua pelakon wanita membawa tanda-tanda atau mengibarkan bendera mempromosikan perniagaan pelanggan, serta pelakon ketiga berpakaian dalam saman spandeks badan penuh. Untuk menghidupkan lebih kepala, mereka akan mempunyai krew kamera mengikuti mereka di sekitar. "Apabila terdapat kamera, orang cenderung untuk bertanya, 'Apa ini, apa yang di kepala anda?" Chicotsky katanya. Saya fikir ia adalah adil untuk mengatakan lelaki itu menggunakan kepalanya dalam cara yang lebih daripada satu.




"Ia adalah keseronokan kerana ia benar-benar banyak mendapat perhatian," Chicotsky memberitahu Berita New York Daily News. "Untuk pertama kalinya dalam hidup saya, saya telah dipanggil keluar di sebuah restoran: 'Hey, kau yang lelaki botak saya melihat di YouTube!' Mendermakan Logo Bald hampir separuh hasil mereka kepada Yayasan kebangsaan alopecia areata, yang menyokong orang dengan penyakit autoimun yang menyebabkan kehilangan rambut daripada beberapa atau semua bidang badan, biasanya dari kulit kepala.





0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright@Segala Catatan Yang Ditulis Dalam Blog Ini Adalah Hakmilik http://phantom1-jomlayan.blogspot.com