Saya Sayang Malaysia

Pengikut

Selasa, 4 Disember 2012

Aogashima Island - Hidup di dalam Gunung Berapi!!!

Kongsi Di Pesbuk
Bolehkah anda membayangkan diri anda yang tinggal di kawah gunung berapi gergasi? Baiklah, untuk permulaan, anda boleh lupa tentang Starbucks. Tetapi ia pasti akan menjadi destinasi utama untuk lari dari itu semua. Ia tidak semua yang mengejutkan, bahawa kira-kira 200 orang sebenarnya mendiami pulau gunung berapi Jepun Aogashima, dengan hanya sekolah satu dan pejabat pos tunggal.



Aogashima, sebahagian daripada Kepulauan Izu, terletak 200 km selatan Tokyo, di Laut Filipina. Penduduk pulau dan 205 (2009), adalah sebahagian daripada Jepun dan ditadbir oleh Tokyo. Apabila saya mula-mula melihat gambar lokasi ini menakjubkan, ia semacam mengingatkan saya puding terbalik di atas pinggan. Atau aneh berbentuk donat. Tetapi Aogashima adalah benar-benar gunung berapi dalam gunung berapi. Pulau ini agak terkenal untuk mempunyai kaldera gunung berapi dalam kaldera yang lebih besar. Jadi apa yang anda perlu adalah salah besar, kawah gergasi, yang merupakan pulau itu sendiri, di dalam yang terletak versi yang lebih kecil dengan sendirinya. Ini memberikan seluruh pulau rayuan yang agak misteri, hampir seperti sesuatu daripada filem fantasi. Adalah sukar untuk mempercayai bahawa terdapat tempat-tempat yang masih tertinggal di dalam dunia, tidak disentuh oleh aktiviti manusia yang bising.


Seluruh penduduk Aogashima tinggal di sebahagian kecil daripada pulau itu. Ini adalah di mana kebanyakan kemudahan terletak, seperti kedai umum dan helipad. Walaupun ia adalah tidak realistik untuk mengharapkan kehidupan malam yang hebat atau pilihan makanan gourmet di tempat sebagai jauh sebagai ini, Aogashima tidak benar-benar tidak mempunyai aktiviti untuk mengejar. Sebagai permulaan, ia adalah tempat yang hebat untuk berehat dan bersantai, berjemur di semua ketenangan. Menyelam skuba adalah aktiviti yang popular di perairan yang sangat biru. Anda juga boleh mempertimbangkan mendaki dan berkhemah oleh gunung berapi, atau melawat mata air panas gunung berapi. Di tengah-tengah pulau itu adalah sauna geoterma. Gunung berapi utama telah panas bolong stim panas di sekitar sebelah, yang digunakan kuasa sauna awam - cara yang sempurna untuk berehat selepas hari yang panjang mendaki. Anda juga boleh memasak makanan di bolong stim, dalam periuk yang ada di luar sauna stim barang anda. Pilihan akses kepada dan dari pulau itu tidak terlalu besar:, kerana ia hanya boleh dicapai dengan feri dan dengan helikopter. Sebaik sahaja anda berada di pulau itu, anda mempunyai akses kepada suapan 24/7 hidup pelabuhan, supaya anda boleh memerhatikan cuaca sebelum meneroka keluar.



Jika anda sedang merancang untuk melawat Aogashima, anda mungkin mahu tahu bahawa ia adalah sebenarnya sebuah gunung berapi aktif. Letusan besar-besaran yang terakhir adalah lebih 200 tahun yang lalu, pada 1785. 140 orang dikatakan telah meninggal dunia ketika itu, dan kerana ia telah seketika, gunung berapi mungkin di kedai untuk letusan lain kadang-kadang tidak lama lagi. Jika anda tidak jenis untuk mengambil risiko, anda juga mungkin duduk kembali dan menikmati gambar yang menakjubkan keindahan pulau ini menakjubkan. Saya akan meninggalkan anda untuk ia.




0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright@Segala Catatan Yang Ditulis Dalam Blog Ini Adalah Hakmilik http://phantom1-jomlayan.blogspot.com