Saya Sayang Malaysia

Pengikut

Isnin, 5 Mac 2012

Pemuda ini hobinya makan ulat bulu...!!!

Kongsi Di Pesbuk

INILAH.COM, Garut – Ketika orang-orang di sejumlah daerah seperti Probolinggo Jawa Timur serta Sumedang dan Garut dilanda ketakutan akibat serangan ulat bulu, lain halnya dengan Nurdin (30).

Warga Kampung Cimuncang, Desa Karangtengah, Kecamatan Kadungora, Kabupaten Garut ini malah mempunyai hobi memburu berbagai jenis ulat, termasuk ulat bulu.

Ironisnya lagi, selain tak mengenal rasa takut terhadap ulat, Nurdin juga malah kerap menjadikan ulat sebagai ubat. Ia tak segan-segan memakannya mentah-mentah. Anehnya, Nurdin tak pernah terkena impak dari kesukaannya bermain-main dengan ulat atau memakan ulat. Tak hairan, kalau ia digelar “Pawang Ulat” oleh orang yang mengenalnya.

“Saya terbiasa bermain-main dengan ulat bahkan memakannya mentah-mentah. Sedikitpun tak ada rasa takut saya jika melihat ulat. Justru saya setiap hari mencari dan mengumpulkan ulat. Jika sudah banyak, ulat-ulat yang terdiri dari berbagi jenis, baik ulat berbulu ataupun tidak berbulu, saya letakkan di tubuh. Saya juga bahkan sering memakan ulat mentah-mentah sebagai ubat,” ujar Nurdin, Selasa (12/4/2011).

Benar saja, di hadapan wartawan, tanpa ragu Nurdin mengambil puluhan ekor ulat dan meletakkannya ke seluruh bahagian tubuhnya. Bahkan Nurdin nampak begitu menikmatinya saat memasukkan ulat itu ke dalam mulutnya dan mengunyahnya untuk kemudian ditelannya.

“Bagi saya ulat bukan hanya menjadi sahabat tapi juga menjadi ubat untuk kesegaran tubuh. Selain itu, setiap kali sakit perut, saya selalu mengubatinya dengan memakan ulat, pasti sembuh,” tuturnya.

Nurdin mengaku melakukan kebiasaannya itu sejak duduk di bangku sekolah rendah Semula kebiasaannya ini mendapat larangan dari orangtua serta saudara-saudaranya. Namun lama-lama, keluarga akhirnya memaklumi kebiasaan Nurdin yang sangat aneh tersebut.

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright@Segala Catatan Yang Ditulis Dalam Blog Ini Adalah Hakmilik http://phantom1-jomlayan.blogspot.com