Saya Sayang Malaysia

Pengikut

Selasa, 6 Mac 2012

Suami yang didapati barah mencari suami lain untuk isterinya di Internet...!!!

Kongsi Di Pesbuk
Terminally ill man appeals for replacement husband for his wife and father for his children Liu Li, 39, telah didiagnosis dengan Spondylitis Ankylosing, bentuk artritis yang dapat melebur vertebra belakang bersama-sama.
Medik telah memberitahunya bahawa walaupun penyakit ini boleh dibantu dengan ubat-ubatan dan ubat penahan sakit, ia tidak boleh diterbalikkan dan kos rawatan yang terlalu tinggi untuk Encik Li.

Bekas pelajar perubatan dari Shizhuang, wilayah Jiangsu, timur China telah dipujuk ShiZhihong isterinya, 37, untuk menceraikan dia dan mencari seorang suami yang baru untuk mengambil tempat beliau.

Iklan tersebut, talian di China, berkata: "Sila, sila membantu saya mencari seorang suamiyang baik untuk isteri saya Saya tidak mahu menjadi beban kepada beliau lagi..
"Saya orang yang sakit tenat dan hari-hari saya apabila saya tidak akan terpaksa menggunakan kerusi roda adalah terhad. Tetapi isteri saya masih agak muda, beliau harus mempunyai beberapa hari yang baik, jika tidak, saya tidak akan berada dalam keadaan rehat walaupun aku mati "
Encik Li berharap dapat membantu memilih pemohon terbaik yang akan menjadi bapa tiri kepada anak lelaki dan anak perempuannya.
"Saya tidak sanggup untuk melihat kesusahan yang saya letakkan melalui keluarga saya.Saya tidak boleh bekerja dan wang kami sangat terhad untuk membiayai kos rawatan.
"Ia memecahkan hati saya untuk melihat anak-anak saya menolak gula-gula kerana mereka fikir ia akan membantu saya," katanya.

"Saya telah melakukan yang terbaik tetapi saya tidak bermaya serta mereka sepatutnya lebih baik. Ia akan melegakan hati saya untuk melihat mereka diselesaikan," tambah EncikLi.

Tetapi pasangan itu mempunyai satu peluang terakhir tinggal bersama selepas merayu kepada pertubuhan amal untuk bantuan dengan bil-bil perubatan mereka.
"Kami adalah sebuah keluarga yang baik tetapi miskin dan kami memerlukan bantuan,"jelas Puan Zhihong. "Saya masih akan menjadi isteri dalam hidup ini dan akhirat."

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright@Segala Catatan Yang Ditulis Dalam Blog Ini Adalah Hakmilik http://phantom1-jomlayan.blogspot.com