Saya Sayang Malaysia

Pengikut

Isnin, 21 Mei 2012

Bayi Lahir Bersama Al-Quran...!!!

Kongsi Di Pesbuk
Satu keajaiban berlaku di bumi Nigeria dimana seorang bayi yang dilahirkan keluar bersama-sama dengan Al-Quran pada 7 Mei lepas. Ibunya, Puan Kikelomo Ilori, 32, ahli kecantikan, memberitahu kita bahawa dia telah lahir pada hari Isnin selepas dia telah mengandung selama kira-kira 10 bulan.

Keajaiban bayi yang lahir dengan Al-Quran
Ibu tunggal tersebut mendakwa dia telah ditinggalkan oleh suami yang menafikan tanggungjawab untuk kehamilan dan digalakkan untuk menggugurkan kandungan terseubt. Wanita itu juga berkata: "Saya enggan untuk menggugurkan kehamilan" Mrs Ilori melahirkan rasa terkejut dengan kelahiran anak lelaki. Seorang ulama Islam, Ustaz Abdul Rahman Olanrewaju Ahmed, menamakan bayi lelaki Abdul Wahab Iyanda Aderemi Irawo.






Walau bagaimanapun, ulama Islam memberi amaran kepada ibu bayi tidak samakan atau hubungi budak lelaki itu Nabi Allah.

Beliau berkata ia kehendaki Allah untuk membawa bayi itu ke dunia dengan cara yang ajaib dan yang tidak menjadikan dia khas dari kanak-kanak lain.

Ulama Islam lain yang menyaksikan upacara menamakan termasuk Sheikh Abdulraman Sulaimon Adangba, Pendakwah Ketua Persatuan Nigeria Nasrulifathi, NASFAT, Alhaji Abdullahi Akinbode dan rakan sejawatannya dari Persatuan Islam Alifathiaquareeb Nigeria, aka Quareeb, dan Dr. Ramoni Tijani.

Terdahulu, pada hari Ahad, ibu bayi, Kikelomo Ilori, 32, ahli kecantikan memeluk agama Islam. Beliau mengambil Sherifat sebagai namanya.

Menurut beliau, dia dilahirkan Islam tetapi kemudiannya memeluk Kristian.Nenek bayi juga memeluk Islam dan mengambil nama Islam.

Hal serupa juga dilakukan oleh nenek si bayi yang dulu memeluk agama Kristian sekarang menjadi seorang Muslim dan menukar namanya dengan nama Islami. Di luar rumah si bayi, berpuluh pedangang tumpah ruah menjual pelbagai cenderamata tentang bayi tersebut, mulai dari baju, tasbih, dan foto-foto si bayi yang lahir membawa Quran tersebut.

Kelahiran si bayi tersebut hingga saat ini masih mengundang kontroversi, di mana para sekularis menganggap sesuatu yang mustahil bagi seorang bayi dilahirkan dengan memegang (membawa) Quran dari rahim sang ibu. Namun di lain pihak, banyak yang berpendapat bahawa apa pun boleh terjadi jika Allah berkehendak.

Wallahu'alam bish shawwab ....


0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright@Segala Catatan Yang Ditulis Dalam Blog Ini Adalah Hakmilik http://phantom1-jomlayan.blogspot.com