Saya Sayang Malaysia

Pengikut

Rabu, 16 Mei 2012

Kematian Selebriti Terkenal..!!!

Kongsi Di Pesbuk Berikut merupakan beberapa gambar kematian selebriti terkenal dan bagaimana mereka meninggal...jom layan.


Tapi sebelum tu admin nak bagi kredit pada takusahrisau kerana meminjamkan artikal ni...


James Dean


Meninggal dunia pada: 30 September 1955 pada usia 24 tahun.
Sebab Meninggal dunia: Terbunuh dalam satu kemalangan jalanraya. Beliau memandu sebuah kereta jenis Porsche 550 Spyders atau lebih dikenali dengan ‘Little Bastard’ semasa terlibat dalam kemalangan maut tersebut.
Sebab dikenali: Mempunyai reputasi sebagai aktor yang bakal meningkat naik selepas kejayaan tiga filem yang dibintanginya iaitu Rebel Without the Cause(1955), East of Eden(1955) dan Giant(dilancarkan pada 1956). Kematiannya pada tahun 1955 terus melonjakkan namanya sebagai aktor Hollywood berstatus bintang dan menjadi ikon global di seluruh dunia. Salah seorang aktor Hollywood yang popular selepas meninggal dunia.
Mayat James Dean diangkat ke ambulan.

John F. Kennedy
Meninggal dunia pada: 22 November 1963 pada usia 46 tahun.
Sebab Meninggal dunia: Terbunuh selepas ditembak oleh penembak hendap yang dipercayai adalah Lee Harvey Oswald. Miskipun bergitu, kematian presiden ke-35 Amerika Syarikati ini masih lagi diselubungi misteri.
Sebab dikenali: Terkenal sebagai Presiden Amerika Syarikat yang lantang bersuara termasuk pendiriannya terhadap Komunis, Israel dan musuh-musuh Amerika Syarikat yang lain. Semasa pemerintahannya, pembinaan roket untuk ke angkasa lepas giat diusahakan. Kebijaksanaan beliau menangani Krisis Nuklear Cuba menjadikan beliau sebagai salah seorang presiden Amerika Syarikat yang akan diingati sehingga bila-bila.
Foto autopsi John F. Kennedy

Joseph Stalin

Meninggal dunia pada: 5 March 1953 pada usia 74 tahun.
Sebab Meninggal dunia: Meninggal dunia akibat serangan angin ahmar.
Sebab dikenali: Terkenal sebagai Presiden Soviet Union paling terkenal. Beliau adalah watak utama semasa Perang Dunia Kedua meletus. Mempunyai reputasi sebagai seorang pemimpin berkuku besi dan kejam terhadap musuh-musuhnya.
Mayat Joseph Stalin diawet.
Lady Diana

Meninggal dunia pada: 31 Ogos 1997 pada usia 36 tahun.
Sebab Meninggal dunia: Terbunuh dalam satu kemalangan jalanraya akibat kereta yang dibawa oleh pemandunya, Henri Paul hilang kawalan.
Sebab dikenali: Terkenal sebagai isteri kepada Putera Charles dan ibu kepada bakal raja England seterusnya, Putera William dan Putera Henry. Di samping memiliki sifat keperibadian yang mulia dengan menjadi duta AIDS ke Afrika, beliau juga terkenal dengan pelbagai kontroversi membabitkan skandal-skandal yang berprofil tinggi.
Lady Diana terbunuh akibat kemalangan jalanraya.

Mao Tse Tung

Meninggal dunia pada: 9 September 1976 pada usia 82 tahun.
Sebab Meninggal dunia: Meninggal dunia selepas menghidap pelbagai komplikasi penyakit. Namun beliau didiagnosis menghidap sejenis penyakit kegagalan saraf neuron yang dikenali sebagai Anthrophy yang mana ia membawa kematian beliau.
Sebab dikenali: Terkenal dengan gelaran pengerusi Moa. Beliau adalah bapa komunis China dengan membentuk negara China menjadi negara perindustrian daripada sebuah negara pertanian. Beliau juga adalah pengasas Revolusi Budaya yang mana terbentuknya Red Guard yang dianggotai oleh mahasiswa-mahasiswa.
Moa Tse Tung ditatap oleh rakyatnya buat kali terakhir.

Marilyn Monroe

Meninggal dunia pada: 5 Ogos 1962 pada usia 36 tahun.
Sebab Meninggal dunia: Meninggal dunia selepas mengambil ubatan jenis Barbiturat secara berlebihan. Dipercayai beliau membunuh diri akibat tekanan perasaan dengan bebanan kerja dan masalah peribadi.
Sebab dikenali: Terkenal dengan gelaran simbol seks Hollywood. Beliau adalah pelakon Hollywood pertama yang tampil sebagai gadis ‘cover-up’ untuk majalah lucah, Playboy. Beliau juga terkenal dengan pelbagai kontroversi termasuk skandal dengan presiden Amerika Syarikat ketika itu, John F. Kennedy.
 
Marilyn Monroe
Vladimir Lenin

Meninggal dunia pada: 21 Januari 1924 pada usia 53 tahun.
Sebab Meninggal dunia: Meninggal dunia selepas diserang angin ahmar.
Sebab dikenali: Terkenal sebagai pengasas Parti Komunis Rusia. Beliau juga adalah pemimpin utama bersama-sama Leon Trosky mengelapai Revolusi Oktober pada 1917 yang seterusnya membawa kepada pembentukan negara USSR. Beliau menjadi presiden USSR buat kali pertama pada tahun 1922.
Mayat Vladimir Lenin diawet untuk tatapan umum.

Kurt Kobain

Meninggal dunia pada: 5 April 1994 pada usia 27 tahun.
Sebab Meninggal dunia: Meninggal dunia dipercayai membunuh diri dengan menggunakan ‘shotgun’ ke dalam mulut terus ke kepalanya. Beliau ditemui mati di rumahnya di Seattle, Amerika Syarikat.
Sebab dikenali: Terkenal sebagai perintis muzik grudge dengan lagu-lagu catchy dan dinamik. Beliau adalah vokalis kumpulan Nirvana bersama-sama Chris Novoselic dan Dave Grohl. Kurt Kobain dikenali sebagai salah seorang penulis lagu dan komposer paling prolifik semasa dekadnya. Antara lagu Kurt Kobain yang paling diingati adalah ‘Smells Like Teen Spirit’ yang mana sehingga ke hari masih lagi didendangkan oleh peminat-peminat muzik grudge.
Muka Kurt Kobain berlumuran darah.

Che Guevara

Meninggal dunia pada: 9 Oktober 1967 pada usia 39 tahun.
Sebab Meninggal dunia: Meninggal dunia selepas ditembak mati oleh askar Bolivia selepas satu perbicaraan rambang.
Sebab dikenali: Beliau termasuk antara 100 orang berpengaruh yang disusun oleh majalah ‘Time’. Merupakan tokoh revolusi Cuba paling popular di dunia di samping Fidel Castro. Bersama-sama adik beradik Castro iaitu Fidel dan Raul, beliau menubuhkan negara Cuba yang berfahaman Komunis selepas menumpas rejim kuku besi yang dipimpin Falgencio Bastista. Beliau berperanan dalam menyuntik semangat revolusi di negara-negara jirannya dan juga Afrika.
 
Che Guevara

Gregory Rasputin

Meninggal dunia pada: 29 Disember 1916 pada usia 47 tahun.
Sebab Meninggal dunia: Meninggal dunia selepas dibunuh dengan melemaskannya di Sungai Neva. Walaubagaimanapun, beliau telah cuba dibunuh dengan berkali-kali termasuk diracun dengan sianida dan ditembak berdas-das.
Sebab dikenali: Beliau adalah penasihat khas Tsar Nicholas II namun dipercayai beliau berperanan lebih daripada itu. Dipercayai menggunakan sihir sehingga mampu menyumbuhkan sebarang penyakit. Kehidupan Rasputin masih lagi diselubungi misteri.
Rasputin yang maut selepas lemas di Sungai Neva.

Saddam Hussein

Meninggal dunia pada: 30 Disember 2006 pada usia 69 tahun.
Sebab Meninggal dunia: Dihukum gantung oleh golongan penentang Saddam Hussein dengan sokongan CIA dan Amerika Syarikat.
Sebab dikenali: Beliau adalah Presiden Iraq dan merupakan watak utama dalam Perang Teluk I dan Perang Teluk II. Kontroversi terjadinya Perang Teluk I dan Perang Teluk II masih lagi dalam perdebatan yang mana kaitan Saddam Hussein dengan Senjata Pemusnah Besar-besaran(Mass Destruction Weapon) sangat diragui oleh masyarakat antarabangsa.
Kelihatan hukuman gantung Saddam Hussien seperti tergesa-gesa. Dipercayai ia didalangi oleh CIA dan Amerika Syarikat.

Pol Pot

Meninggal dunia pada: 15 April 1998 pada usia 73 tahun.
Sebab Meninggal dunia: Dipercayai diracun ketika berada dalam tahanan rumah di Tak Mok, Kemboja. Namun, sebab kematian yang direkodkan adalah kegagalan jantung.
Sebab dikenali: Beliau yang mempunyai nama sebenarnya iaitu Saloth Sar adalah pemimpin utama Komunis Kemboja yang lebih dikenali dengan Khmer Rouge. Beliau bertanggungjawab membunuh lebih 21% daripada seluruh populasi rakyat Kemboja terutama golongan intektual dan agama. Semasa hayatnya, beliau sangat dibenci bukan sahaja oleh masyarakat dunia tetapi juga rakyatnya sendiri.
Lelaki kejam ini akhirnya mati di atas katil buruk.

Tupac Shakur

Meninggal dunia pada: 13 September 1996 pada usia 25 tahun.
Sebab Meninggal dunia: Terbunuh selepas ditembak sebanyak empat das di seluruh badan di kawasan Las Vegas Metropolitan, Nevada. Sehingga ke hari ini, pembunuhnya masih belum ditemui. Kes Tupac Shakur adalah salah satu kes polis yang belum terurai.
Sebab dikenali: Seorang rapper paling berpengaruh semasa zamannya. Shakur mampu menjual albumnya melebihi 75 juta album di seluruh dunia. Ia menjadikan dirinya salah seorang daripada ‘best-selling music artist’ di seluruh dunia. Beliau juga terkenal sebagai rapper yang menghasilkan lirik-lirik kritikan dan sindiran sinis.
 
Tupac Shakur

Bugsy Siegal
Meninggal dunia pada: 20 June 1947 pada usia 41 tahun.
Sebab Meninggal dunia: Terbunuh selepas ditembak oleh pembunuh yang tidak diketahui dengan beberapa das tembakan termasuk dua das menembusi matanya. Seperti kes Tupac Shakur, kes Bugsy Siegal juga belum terurai.
Sebab dikenali: Nama sebenar Bugsy Siegal adalah Benjamin Siegal. Beliau adalah seorang gangster berketurunan Amerika-Yahudi berpengaruh. Beliau terlibat dalam penubuhan Las Vegas melalui pengaruh mafia secara terang-terangan. Beliau digelar ‘Bugsy’ kerana sifatnya yang gila-gila dan membabi buta.
Kelihatan mata Bugsy Siegal tersembul keluar akibat ditembak daripada jarak dekat.Bugsy Siegal terkulai selepas ditembak di ruang tamunya sendiri.

Benito Mussolini
Meninggal dunia pada: 28 April 1945 pada usia 61 tahun.
Sebab Meninggal dunia:Dibunuh oleh pemberontak komunis yang berpura-pura untuk membantu Mussolini keluar daripada Itali. Mussolini telah ditembak di dada dan dipukul serta disepak pada mukanya sehingga mengalami bengkak yang sangat teruk.
Sebab dikenali: Beliau adalah Presiden Itali yang berfahaman Fasist.  Merupakan watak utama semasa Perang Dunia Kedua. Beliau bersama-sama Aldolf Hitler telah membentuk pakatan Paksi untuk menentang pakatan Berikat yang dianggotai oleh Britain, Amerika Syarikat dan Soviet Union.
Muka Mussolini bengkak akibat disepak dan dilontar dengan batu.
Extra
Lukisan mayat Beethoven, seorang komposer terkenal.
Mayat Dodi al-Fayed yang hancur selepas terlibat dalam kemalangan maut.
Elvis Presley yang berada di dalam keranda sebelum dikebumikan.
Sharon Tate yang ditembak di dalam rumahnya.

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright@Segala Catatan Yang Ditulis Dalam Blog Ini Adalah Hakmilik http://phantom1-jomlayan.blogspot.com