Saya Sayang Malaysia

Pengikut

Khamis, 29 November 2012

Lukisan Badan "Optical Illusions"..!!

Kongsi Di Pesbuk
New Orleans berasaskan artis Craig Tracy dianggap trend dalam seni lukisan badan. Beliau menghabiskan jam teliti lukisan badan rakyatnya dengan cat berasaskan air, sebelum mengambil gambar mereka dalam kedudukan yang unik.



Kali pertama kami dipaparkan Craig Tracy pada keanehan Tengah, pada Januari 2010, sejurus selepas dia mencipta imej rahang-menjatuhkan harimau dari badan contorted beberapa model. Ia adalah salah satu karya beliau yang paling menakjubkan, tetapi artis Amerika kini mempunyai koleksi keseluruhan minda-bertiup imej yang dicat pada badan manusia. Dilahirkan dan dibesarkan di New Orleans, Tracy sentiasa tahu dia akan menjadi seorang artis, sebenarnya orang lain tahu juga. "Tidak pernah ada apa-apa soalan mengenai menjadi saya atau menjadi seorang artis profesional. Ia sentiasa hanya jelas dan difahami, "katanya. Ibu bapa Craig, yang beliau sifatkan sebagai "hipi kelas pekerja", dipupuk pembangunan kreatif dan memberinya kebebasan untuk matang sebagai individu yang mutlak. Pada 15, dia menerima airbrush pertama beliau, sebagai hadiah daripada ibu bapanya, dan hanya setahun kemudian, bekerja sebagai artis airbrush dalam pusat membeli-belah tempatan, beliau sudah belajar untuk menarik hampir apa-apa pada pelbagai yang luas permukaan. Selepas menamatkan pengajian di Institut Seni daripada Fort Lauderdale, artis muda menjadi ilustrator bagi agensi-agensi pengiklanan dan rumah-rumah penerbitan editorial, dan membenci ia. Selepas enam tahun, dia meninggalkan kerjayanya sebagai ilustrator di belakang dan mula lukisan "mural, t-shirt reka bentuk dan hanya kira-kira apa-apa dan segala-galanya mungkin".



Ia adalah ini pelbagai permukaan yang membawa dia menemui lukisan pada wajah dan kemudian badan penuh. "Ia benar-benar diklik, dari masa yang pertama yang saya dicat muka, ia adalah pelik berkuasa. Saya kemudian menyedari bahawa saya telah tenang benar-benar jatuh cinta dengan Bodypainting. Ia bagaimanapun tidak mengambil saya tahun untuk memproses dan menghormati apa-apa bentuk seni yg belum pager dan kuno. Ia adalah serupa dengan bagaimana orang tidak mengambil perkara-perkara serius kerana mereka tidak mempunyai contoh untuk diikuti. Rock dan Roll atau Rap contohnya, Ia adalah sukar untuk mengambil kedua-dua serius pada mulanya, tetapi kita lihat bagaimana bahawa semua ternyata. Secara peribadi, saya tidak mengambil Bodypainting serius selama lima atau enam tahun. Hari yang akhirnya saya bertanya kepada diri saya sendiri 'mengapa, mengapa saya suka lukisan pada orang begitu banyak, yang membawa saya untuk ... Nah,,, Bagaimana jika saya mengambil ini minat bersemangat serius? Itu satu soalan dan carian Google cepat berubah perjalanan hidup saya, "Craig Tracy ingat. Dia mula melakukan penyelidikan dalam talian dan mengumpul badan-lukisan karya dari artis-artis dia dikagumi, dan tidak lama lagi, beliau mula membuat koleksi pertama beliau serius badan-lukisan imej. Kini, beliau adalah dikreditkan dengan merevolusikan borang ini purba-belum-seni kontemporari.



Bagi sesetengah lukisan beliau, Craig hanya menggunakan sukarelawan manusia, manakala bagi yang lain dia bergabung mereka dengan latar belakang untuk memberi lebih mendalam. Tetapi karya-karya beliau begitu amat kompleks bahawa ia kadang-kadang sukar untuk memberitahu di mana berhenti badan lukisan dan latar belakang bermula. Beliau kadang-kadang akan menghabiskan dua hari hanya merancang karya seni sebelum memohon setitik cat.











0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright@Segala Catatan Yang Ditulis Dalam Blog Ini Adalah Hakmilik http://phantom1-jomlayan.blogspot.com