Saya Sayang Malaysia

Pengikut

Rabu, 9 November 2011

Gila!!! Syarikat Ini Mewajibkan Pekerjanya Berkerja Sambil Bogel...!!!

Kongsi Di Pesbuk
Berkerja sambil berbogel dalam pejabat..??, Sebuah peraturan yang pelik terdengar di telinga kita, namun hal ini benar - benar terjadi di sebuah Syarikat Inggris yang ada di Newcastle, Syarikat ini mewajibkan seluruh staf dan orang bawahannya baik perempuan atau lelaki wajib berbogel setiap hari Jumat. Mungkin hal ini dianggap gila bagi kita orang melayu yang masih kental menjunjung tinggi adat ketimuran.


Idea yang mewajibkan seluruh pegawai wajib berbogel setiap hari jumaat ini datangnya dari CEO syarikat itu sendiri. Dia menganggap dengan aktiviti seperti ini akan membuat seluruh pekerjanya gairah untuk lebih rajin datang bekerja kerana akan ada berbagai hal yang dapat mendorong mereka melakukan itu ( datang bekerja).

Setelah aturan itu diterapkan terbukti memang benar, produktiviti pekerja mereka semakin meningkat, setidaknya itulah yang dikatakan salah satu dari staf marketing mereka.

Menurut para pekerja, awalnya mereka merasa janggal saat pertama masuk kerja dengan berbogel tanpa sehelai benang pun yang membaluti ditubuh, namun lama - kelamanaan mereka menjadi semakin lebih percaya diri dan bahkan menganggap pakaian hanyalah penghambat sebuah prestasi dalam bekerja. Semoga kegilaan seperti ini tidak akan terjadi di negara kita.

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright@Segala Catatan Yang Ditulis Dalam Blog Ini Adalah Hakmilik http://phantom1-jomlayan.blogspot.com