Saya Sayang Malaysia

Pengikut

Jumaat, 23 November 2012

Inilah Wanita Yang Alah Pada Teknologi Moden!!

Kongsi Di Pesbuk
Velma Lyrae,51, dari London, England, membelanjakan sehingga 18 jam sehari dalam sangkar Faraday buatan sendiri beliau, kerana dia alah kepada medan elektromagnet. Apabila dia pergi keluar dia akan memakai selendang khas yang melindungi beliau daripada gelombang elektromagnet.


Sindrom Hipersensitiviti Elektromagnetik (EHS) pesakit berkata masalah itu bermula dalam tahun-tahun remaja beliau, selepas dia mengalami kejutan apabila dia menyentuh suis api elektrik di bathroom.Pada permulaannya gejala adalah hampir tidak ketara, dan pada satu ketika dia juga bekerja sebagai setiausaha untuk beberapa syarikat, di mana dia terpaksa menggunakan komputer. "Walaupun ketika itu saya dapat merasakan pergolakan besar apabila menggunakan komputer, tetapi saya fikir ia hanya kerana saya tidak mempunyai kemahiran teknologi," ingat Velma. Walaupun ia dipercayai sebelumnya kejutan membuat orang lebih mudah, keadaan yang jarang berlaku benar-benar mula menjejaskan beliau selepas pengenalan teknologi 3G. Kini dia mempunyai kepala tidak tertanggung dan sakit saraf, kehilangan ingatan, tinnitus, berdebar-debar jantung, gayat dan sakit sendi setiap kali dia dekat teknologi, jadi dia menghabiskan kebanyakan hari dalam sangkar Faraday dia membina dirinya, membaca, menulis dan tidur.

"Saya tidak boleh berbuat apa-apa yang orang biasa lakukan tanpa gejala saya menunjukkan. Saya perlu melakukan segala-galanya dalam sangkar saya, "Velma Lyrae berkata. "Ia dibuat kehidupan saya satu neraka hidup." Beliau mengatakan kehidupan sosial beliau adalah hampir tidak wujud, kerana walaupun rakan-rakannya memahami masalah beliau dan sangat menyokong, "ada adalah hanya masa begitu banyak anda boleh menghabiskan dengan wanita yang yang tidak boleh pergi mana-mana sahaja atau berbuat apa-apa. "Gagal untuk mendapatkan pekerjaan ataupun keluar dari rumah tanpa tudung khas untuk melindungi daripada gelombang elektromagnet, Velma menghabiskan kebanyakan masa di belakang struktur jaringan dawai yang kos $ 480 untuk membina.

"Kami sangat memerlukan zon putih - kawasan di mana terdapat sedikit atau tiada pelepasan - mana kita boleh pergi untuk berehat dan pulih," Lyrae berkata, tetapi masalahnya ialah EHS kini hanya diiktiraf sebagai keadaan perubatan di Sweden dan Sepanyol. Dia menjadi doktor banyak kali, meminta ujian, tetapi setiap kali dia diberitahu ada orang di luar sana dengan masalah yang lebih besar daripada perempuan. Bercakap tentang Sindrom Hipersensitiviti elektromagnet, Dr Erica Mallery-Blythe berkata: "Dewasa dan kanak-kanak hari ini terdedah kepada tahap yang sangat tinggi medan elektromagnet (EMF) bahawa tidak ada kehidupan di planet ini telah pernah disaksikan sebelum ini. Ia tidak hairanlah bahawa nombor mereka dengan EHS dan syarat-syarat lain yang dikaitkan dengan pendedahan EMF semakin meningkat. "Bebas pakar mengatakan dalam masa lima tahun, 50% daripada penduduk dunia boleh terjejas pada tahap pendedahan semasa.

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright@Segala Catatan Yang Ditulis Dalam Blog Ini Adalah Hakmilik http://phantom1-jomlayan.blogspot.com