Saya Sayang Malaysia

Pengikut

Khamis, 29 November 2012

Melukis Menggunakan Darah Sendiri!!!

Kongsi Di Pesbuk
Dalam usaha untuk lebih baik "membubarkan halangan antara seni dan artis", berpusat di New York artis Vincent Castiglia menggunakan darahnya sendiri sebagai medium untuk lukisan mengganggu beliau. Sepanjang kerjaya seni beliau, beliau telah digunakan sekitar 12 pain darah. "Kerja saya adalah benar-benar korban darah pada mezbah seni," pelukis mengatakan.




Walaupun banyak artis mendakwa banyak peluh, darah dan air mata pergi ke seni mereka, Vince Castiglia adalah serius tentang sebahagian darah. Sepanjang 10 tahun yang lalu, pelukis dari Dapur, neraka New York, telah menggunakan darahnya sendiri sebagai bahan untuk seni beliau. Dalam satu wawancara baru-baru ini, Castiglia berkata dia mula-mula diilhamkan untuk menggunakan medium seni pelik oleh keperluan untuk menyambung kerjanya "pada tahap yang paling intim." Ia hanya kebetulan bahawa darah manusia mengandungi oksida besi, pigmen yang ditemui di tradisional banyak cat, serta dalam bijih besi dan karat biasa. The 30-year-old bermula proses seni beliau dengan melukis lakaran pena atau grafit di atas kanvas putih, sebelum meneruskan untuk mengeluarkan "cat", dalam privasi studio sendiri. Kemudian dia mencairkan darah dan menggunakan berus cat untuk mencipta watak-watak kemerahan yang menyeramkan dengan anggota berpintal, atau di pelbagai peringkat pereputan.


Sepanjang kerjayanya sepanjang dekad sebagai pelukis darah, Vincent Castiglia telah kebanyakannya positif reaksi daripada pencinta seni, tetapi beliau mengakui terdapat beberapa yang menganggap teknik beliau menarik perhatian. "Jawapan saya akan benar-benar mengambil melihat kandungan kerja, yang overshadows apa yang ia dibuat daripada, saya fikir," katanya. "Dalam usaha untuk sesuatu yang menjadi gimik, ia benar-benar akan mempunyai kepada bahan kekurangan."


Lukisan darah yang lebih besar boleh mengambil beberapa bulan untuk disiapkan, dan karya-karya beliau dalam pelbagai harga dari $ 950 kepada $ 26,000. Seni Castiglia telah dipamerkan kebanyakannya di Amerika dan Eropah, tetapi mereka juga telah digunakan sebagai album meliputi untuk debut "Eparistera Daimones" Swiss Triptykon band logam berat, dan sebagai poster untuk pedang seram tahun 2010, "Savage County".



0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright@Segala Catatan Yang Ditulis Dalam Blog Ini Adalah Hakmilik http://phantom1-jomlayan.blogspot.com