Saya Sayang Malaysia

Pengikut

Ahad, 18 November 2012

MODEL KENDERAAN DI TEMUI SEWAKTU ZAMAN BATU

Kongsi Di Pesbuk
Penemuan yang memeranjatkan dan aneh apabila satu model kenderaan yang ada pada masa sekarang dijumpai pada zaman batu melalui bukti penemuan satu kenderaan mainan yang berusia kira-kira 7500 tahun yang lalu dimana sewaktu itu dikatakan adalah Zaman Batu.



"kenderaan permainan" dipamerkan bersama boneka mainan dan whistle (semuanya diperbuat dari batu) di Museum Mardin. Arkeolog Mesut Alp melaporkan bahawa kenderaan mainan itu paling tidak berusia 7.500 tahun atau bertarikh kembali ke akhir Zaman Batu. 
Ketika ditemuramah dengan wartawan dari berita Cihan dan dengan wartawan Todays Ages, Alp mengatakan dimana benda itu adalah kenderaan mainan.



Direktor Kebudayaan dan Pariwisata Mardin, Davut Beliktay, menegaskan bahawa benda yang dipamerkan salah satunya adalah kenderaan mainan berusia 7500 tahun. Beliktay mengatakan bahawa kenderaan itu "seperti salinan" kenderaan hari ini, menambahkan bahawa benda itu juga menyerupai traktor. Namun sahabat anehdidunia.com, ia tidak menjelaskan bagaimana kenderaan mainan yang berusia 7.500 tahun tersebut wujud. Mengomentari mainan purba lainnya, ia berkata: "Kami percaya bahawa whistle dan boneka berasal dari 5000 hingga 6000 tahun yang lalu. whistle tersebut masih dalam keadaan baik". Beliktay mengatakan kepada pers bahawa informasi yang komprehensif mengenai kenderaan mainan 7.500-tahun itu akan segera dikeluarkan.


Hal ini boleh menjadi anomali sejarah yang menarik; dan dengan melihatnya, mungkin mainan ini lebih menggambarkan sebuah kereta daripada sebuah kenderaan. Tapi meskipun seandainya mainan ini memang kereta, tetap menjadi penemuan yang menarik kerana usianya yang 7500 tahun. Namun kita hanya boleh berharap mereka (para ahli dari turki itu) akan menjelaskan dengan tepat bagaimana mereka berpikir bahawa mereka memiliki kenderaan mainan yang berusia ribuan tahun, yang jauh lebih masuk akal.


0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright@Segala Catatan Yang Ditulis Dalam Blog Ini Adalah Hakmilik http://phantom1-jomlayan.blogspot.com