Saya Sayang Malaysia

Pengikut

Ahad, 25 November 2012

Potret Selebriti Diperbuat daripada 5,000 gula-gula!!

Kongsi Di Pesbuk
Florida, berasaskan artis Cristiam Ramos mencipta potret selebriti seperti Marylin Monroe, Beyonce, Lady Gaga dan Lagu keluar ribu gula-gula, memberi ungkapan "gula-gula mata" satu makna baru kepada keseluruhan.

Artis 32-year-old Mexico menggunakan Gummy Bears, liquorice, M & M, gelembung gusi dan selepas makan malam mints untuk kraf potret berwarna-warni pelbagai selebriti. Setiap karya seni lazat beliau mengandungi lebih 5,000 gula-gula individu, dan ciptaan terbesar setakat ini, motosikal kehidupan-saiz gula-gula dibuat sehingga lebih 20,000 gula-gula. Ramos berkata beliau mendapat idea untuk menggunakan gula-gula sebagai medium untuk seni empat tahun lalu, ketika dia berada di sebuah taman. Dia melihat ayah memberi anaknya sekeping gula-gula untuk melegakan kesakitan, dan selepas melihat senyuman budak, dia sedar gula-gula membuat manusia bahagia. Dia asyik berfikir "apa jika mereka melihat salah satu artis kegemaran mereka yang termaktub dalam gula-gula kegemaran mereka?". Yang menyangka bertukar menjadi realiti tidak lama lagi cukup, dan kini potret selebriti Cristiam Ramos 'menjual sehingga $ 18,000, bergantung pada saiz gambar dan jumlah gula-gula yang digunakan. Selebriti yang diabadikan dalam gula-gula oleh Ramos juga termasuk Justin Bieber, Michael Jackson dan Elvis Presley. Percaya atau tidak, tidak ada cat yang digunakan dalam mana-mana daripada mereka.


"Saya suka dan berasa inspirasi untuk mewujudkan perkara-perkara yang berbeza dengan bahan-bahan baru," artis Mexico berkata. "Keinginan hanya saya sebagai seorang artis adalah untuk menyampaikan kepada orang keseronokan yang saya rasa dalam melakukan kerja-kerja ini dan jika sesiapa yang pernah melihat item kerja keluar rehat biasa yakin bahawa adalah Cristiam Ramos." Karya-karya beliau telah dipaparkan di muzium di sekitar dunia, dan beberapa boleh dikagumi dalam Odditoriums Ripley.






0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright@Segala Catatan Yang Ditulis Dalam Blog Ini Adalah Hakmilik http://phantom1-jomlayan.blogspot.com