Saya Sayang Malaysia

Pengikut

Rabu, 21 September 2011

Penyamun Geng Dol berkubur..!!

Kongsi Di Pesbuk
Mayat seorang penjenayah Indonesia yang mati ditembak di Batu Gajah malam kelmarin.


IPOH - Keseronokan empat anggota Geng Dol menikmati hasil rompakan dari sebuah rumah banglo milik seorang ahli perniagaan di Menglembu di sini hanya bertahan sehari apabila kesemua mereka mati ditembak di Batu Gajah dekat sini malam kelmarin.
Sebelum mati ditembak, kumpulan perompak warga Indonesia itu melarikan dua komputer riba, tiga telefon bimbit, barangan kemas, dua utas jam tangan dan wang tunai berjumlah RM1,870 dari rumah mangsa di Menglembu pada pukul 2.30 pagi.
Namun belum sempat penjenayah itu berseronok, mereka telah ditembak mati kira-kira tujuh kilometer dari lokasi mereka melakukan jenayah.
Geng Dol yang mengambil nama sempena nama seorang pemimpin kumpulan itu mula aktif melakukan samun dan pecah rumah pada awal tahun ini dengan menumpukan lokasi jenayah mereka di Ipoh, Batu Gajah, Manjung dan Perak Tengah.
Ketua Polis Perak, Datuk Mohd. Shukri Dahlan berkata, episod malang keempat-empat penjenayah itu bermula apabila sebuah kereta peronda polis terserempak dengan sebuah kereta Proton Waja dinaiki suspek pada pukul 9.30 malam kelmarin di Jalan Kampung Changkat Larang di Batu Gajah di sini.
"Polis berhenti dan cuba menahan kereta suspek untuk pemeriksaan. Malangnya, pemandu kenderaan tersebut memecut laju sehingga melanggar bahu jalan.
"Polis kemudian mengejar kereta itu sehingga ia memasuki jalan mati. Suspek yang panik kemudian mengundur kenderaan itu dan melanggar bahagian depan kereta peronda polis," kata beliau kepada pemberita di sini semalam.

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright@Segala Catatan Yang Ditulis Dalam Blog Ini Adalah Hakmilik http://phantom1-jomlayan.blogspot.com