Saya Sayang Malaysia

Pengikut

Ahad, 11 September 2011

Saintis wanita berbogel hanya untuk mendekati dan mengkaji ikan paus Beluga..!!!

Kongsi Di Pesbuk Natalia Avseenko, 36, seorang saintis wanita telah melucutkan pakaiannya tanpa seurat benang pun , masuk ke dalam air yang bersuhu -1.5 darjah Centigrade kerana ikan paus Beluga tidak suka disentuh oleh benda-benda tiruan seperti contohnya pakaian menyelam.







Manusia biasa boleh menyelam dengan keadaan suhu sejuk itu hanya dalam masa 5 minit. Tapi Natalia kononnya adalah pakar yoga, menggunakan teknik meditasi dalam menahan nafas dan berada dalam air selama 10 minit 40 saat.

Setakat ini para saintis mencatatkan ada sebanyak 100,000 ekor ikan paus Beluga. Yang pertama sekali ditangkap telah dipamerkan di Muzium Barnum, New York pada tahun 1861. Ada banyak paus Beluga dalam aquarium dan taman hidupan laut di Eropah, Amerika Utara dan Asia.

Mereka mempunyai struktur tulang yang fleksibel yang membuatkan ekspresi muka mereka pun ada pelbagai.




Tindakan Natalia ini sememangnya menimbulkan kontroversi dan tandatanya, adakah dia melakukannya kerana populariti dan untuk mudah dikenali ramai?  Walau apa pun, nampaknya usaha memanipulasikan tubuh wanita semakin hari semakin berjaya. Bukan pelakon porno dan artis sahaja yang berbogel di khalayak ramai sekarang, saintis pun dah tumpang sekaki.

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright@Segala Catatan Yang Ditulis Dalam Blog Ini Adalah Hakmilik http://phantom1-jomlayan.blogspot.com